Opløse køber Scepticisim… En lektion i Copywriting

Når du foretager en købsbeslutning, har mennesker deres “rip off radarer” på høj beam. De er på vagt og så de burde være – jo, de er om at bruge penge, så de vil være sikker på de kommer ikke til at få flået, og de ønsker at være sikker på de kommer til at få det absolut bedste afkast på deres reklame dollar.
Nogen kan påstå noget genererer store resultater. Og de gør ofte.
Her er nogle måder at opløse skepsis og bevise dine påstande:
1. udtalelser
Du kan aldrig undervurdere effekten af udtalelser. Udtalelser vil tilføje enorme magt til din kopi. Fordi en ‘rigtige’ tredje person støtter du, har dit krav meget mere troværdighed. De bedste udtalelser at bruge er dem, der fortæller om specifikke resultater en klient har opnået. f.eks.
“Vores omsætning har mere end fordoblet i det seneste regnskabsår, under en recession og meget af det har været på grund af jeres fantastiske service.”
“Jeg tabt 16 kg på bare 6 uger og det var så nemt”
2. test resultater
Bevise, at dine kundeemner, at dit produkt eller din service virker ved at medtage nogen testresultater, der viser, at eller placere dig over dine konkurrenter. Sørg for, at de er uafhængige tests, så de ses som værende pålidelig. Statistikker kan også gøre underværker i sikkerhedskopiering af dine påstande.
3. pengene tilbage garanti
Når udsigter beslutter mellem virksomheder og produkter er der altid et bevidst eller ubevidst frygt på bagsiden af deres sind… en frygt for, at de vil blive snydt, eller produktet kommer ikke til at leve op til sine løfter. Jo, er din udsigt om hånden over penge så han/hun ønsker at gøre sikker på, at det er pengene givet godt ud.
Der er mange måder (herunder dem nævnt i foregående afsnit) at vise til dine kunder, pålideligheden og kvaliteten af din tjeneste eller et produkt, men ingen af dem sammenligne til at tilbyde en garanti.
Hvis du tilbyder en kraftfuld penge tilbage garanti, viser du din udsigt til, at du er villig til at stå bag dit produkt. Du er villig til at sætte dine penge hvor din mund er. Du er villig til at risikere en tilbagebetaling, fordi du tror på produktet så meget.
Du har sikkert set nogle virksomheder bruger en halv hearted tilgang på garantier. Disse simpelthen virker ikke. f.eks. Personlig service garanteret. En garanti er ubrugelig, medmindre du tilbyde en tilbagebetaling eller erstatning som følge af ikke at leve op til, at garantere. Du skal angive disse vilkår i din garanti.
4. casestudier
Give et eksempel på en før og efter situationen vedrørende en af dine kunder. Dette hjælper med at opbygge troværdighed og det hjælper også din læser billede selv ejer produktet.
5. sammenligning diagram
Hvis de funktioner og fordele ved dit produkt har vist sig for at være bedre end dine konkurrenter, skal du bruge en sammenligning diagram, der illustrerer dette.
Dit salg arsenal
Så du er ved at mødes med en potentiel klient at sælge dem dine produkter eller tjenester. Du er nogenlunde klar på, hvad de skal sige til dem at ophidse dem om at gøre forretninger med dig, men medmindre du er i stand til at sikre, at de tilmelder sig på stedet, eller hvis der øjeblik de forlader din lokaler.
Hvis din potentielle kunde har brug at gå tilbage og tænke på din proposition og/eller hvis der er en anden beslutningstager involveret, er det meget vigtigt, at du lader dem med noget, der vil sikre, at de blive begejstret ved hjælp af dine tjenester. Ikke kun det, det er også vigtigt, at oplysningerne om de tage væk hjælper håndtere indvendinger imod de evt.
* Professionel leder corporate profil, som giver oplysninger om din virksomhedshistorie, dine produkter og tjenester og vigtigst, fordelene ved at handle hos jer. Jo mere professionel dette dokument ser, jo mere professionel din virksomhed vil se i øjnene af din udsigt.
* Hvad kunder siger… en liste over udtalelser med punchy overskrifter (jo mere jo bedre)
* Forestil dig, at få resultater som disse – en skarp liste af resultater du har opnået for klienter (et afsnit eller to på hver enkelt)
* Kunde succeshistorier – dette er en mere omfattende casestudie dokument som giver et før og efter billede.
* Kvalitet farve kopier af eventuelle pressedækning, du har modtaget
* Ofte stillede spørgsmål dokument, som behandler de mest almindelige indvendinger eller frygt følte af udsigterne.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *